Street Racing 2 är ett enkelt racingspel utan nonsens [Review]

Åh, lukten av ny bil! Det spektakulära bruset från V8-motorn och de svarta gummifläckarna, vem älskar inte dem? För drivande fans har Google Play massor av fantastiska titlar som sträcker sig från sådana som Burnout-liknande Asphalt-serier till den ultimata Need for Speed-serien, valen är många. Men det betyder inte att alla gillar funktionsladdade racingsimulatorer. Om du vill ha en snabb arkadsession på väg till jobbet eller på vägen, då har Street Racing 2 svaret. Spelets snabba gameplay och intuitiva kontroller låter dig snabbt glida genom 8 allt svårare banor, förstöra bilar och vinna din väg till mållinjen.

Design

Spelets design omfattar 8 racingbanor, men det finns inte många alternativ när det kommer till bilval. Navigeringen och menyerna är små barabones, medan spelets HUD består av kontroller på skärmen för att styra bilen, ansätta bromsen och accelerera. Spelet har också en NOS-knapp som trycker på som ökar bilens hastighet utöver dess faktiska hastighet under en begränsad tid. 3D-grafiken i spelet ser också visuellt imponerande ut med detaljerade bakgrunder och skyskrapor över hela spelets första spår.

Gameplay

När spelet startar kan du välja din bilmodell och färg från startskärmen. Tryck bara på väljarknapparna till höger så kan du växla mellan tillgängliga alternativ. Spelet har inga ytterligare inställningar, än mindre några spellägen. Singleplayer-läget är ganska grundläggande och om du letar efter något mer anpassningsbart måste du leta någon annanstans. Tryck på ”Starta loppet!” börjar loppet före snabb laddningstid.

AI:n i Street Racing 2 är livlig, lyhörd och ibland ganska aggressiv och skrapar aktivt din bils lack. Din bil tar också skada av krockar och vid påkörning av andra bilar, vilket kan ha en skadlig effekt på bilens prestanda, vilket gör ditt fordon oanvändbart i extrema fall. Du kan också trycka på ”R”-knappen för att återställa bilens plats till banan, vilket kan vara användbart om du avviker från din huvudriktning. Längst upp till vänster finns din radar som ger dig heads up angående kommande svängar.

Ditt främsta mål är naturligtvis att nå mållinjen innan dina motståndare gör det. När ett lopp är klart, beroende på vilken position du fick, dyker statistikskärmen upp omedelbart och visar ditt totala lopp och bästa varvtider.

Bilspel utvecklas ständigt, och även om Street Racing 2 inte är det mest anpassningsbara spelet i sitt slag är det ganska roligt att spela. Med en gratis prislapp på Google Play. det är verkligen värt att ge ett försök.

Installera Street Racing 2 från Play Store