Family Guy Jakten på saker är engagerande, rolig och sånt [Game Review]

Sociala nätverkssimuleringsspel tenderar att smälta samman till en tjock välling med tiden, med användare som inte kan skilja den ena från den andra. Men innovation fortsätter att komma i en sådan takt att spel – som Farmville och Hayday – som serverar samma demografiska innehåll med liknande innehåll, tenderar att göra bra affärer. Ta vilken inkarnation som helst, vare sig det är Clash of Clans, Castle Clash eller Clash of Lords (de två sista är från samma företag). Du kanske inte kan skilja dem åt, men de är verkligen populära. Anledningen till att denna genre fortfarande frodas är för att en ny kommer till och förändrar spelet. Family Guy: The Quest for Stuff är ett sådant spel, ute nu för iOS och Android. Det är roligt, det är roligt, här är vår recension.

Redaktörens anmärkning: Det här spelet innehåller vuxet innehåll och har en åldersrekommendation på 17+.

Innehållsförteckning

Primer

För de som inte vet är Family Guy en animerad serie på FOX. Showen har alltid märkts för att ha hämtat inspiration från Simpsons i nästan alla aspekter (ända ner till karaktärerna) och det här spelet gör ingenting för att kväsa den föreställningen, du kan byta ut karaktärerna och konststilen och fortfarande vara kvar med samma spelmekanik som Simpsons Tapped Out. Vi kommer dock inte att gå in på dessa jämförelser. Vi kommer att diskutera spelet för vad det är, ett roligt, engagerande och underhållande spel som kommer att hålla dig fast.

Family Guy The Quest for Stuff är skapad av TinyCo. som inte är främmande för sociala nätverksspel med över 80 miljoner nedladdningar från App Store; den här erfarenheten visar sig i designen av Family Guy’s Game.

Innehåll

Spelet är ett freemium-spel med en åldersklassificering på 17+ på grund av den stora mängden skämt med vuxentema, troget mot programmets karaktär. Spelet börjar med ett kort klipp med de vanliga skådespelarna och, ungefär som ett avsnitt av programmet, börjar med en osammanhängande händelse som leder in i huvudhandlingen. Skämten gör sann service till fans av serien redan från början och drar inga slag. Efter en rad händelser i öppningsklippet måste du hjälpa till att återställa Quahog. Uppdragen återbesöker gamla skämt, du får träffa alla karaktärer och se några lustiga utbyten mellan karaktärer.

Skämten slutar inte, oavsett var du vänder dig, hänvisas till spelgemenskapen, som Stewie Griffin-fans kommer att uppskatta, multiversen, där du kan besöka andra inkarnationer av Quahog, inklusive vänner du har lagt till från din riktiga sociala nätverk. Spelets grafik ser ut som något ur avsnittet, med flytande animationer och fantastiska bilder. Det finns ett gränssnitt för sociala medier i spelet som heter FaceSpace, som ser tillräckligt annorlunda ut än Facebook för att undvika stämningar, men du vet vad det är. Dina olåsta karaktärer kommer att fortsätta publicera uppdateringar då och då som du kan dela (som bilder) på dina faktiska sociala nyhetsflöden.

Gameplay

Spelet är standard men förfinat. du introduceras med en lättförståelig handledning som lär dig hur du återställer din bas (The Griffin home) som kommer att fortsätta ge ut valuta med jämna mellanrum, medan du återställer/bygger resten av Spooner Street (så småningom hela Quahog) med uppdrag från 6 sekunder till 24 timmar att slutföra. Spelet rullar in dig väldigt noggrant, du får en skur av små uppdrag, men precis innan du är på väg att tappa uppmärksamheten låter de dig vända dig bort i några minuter, precis tillräckligt för att du ska kunna återvända på egen hand. Om du har bråttom finns det alltid premiumvaluta. Gyllene musslor för att påskynda byggandet och mynt för att köpa nya föremål. Att trycka på en karaktär initierar en ljudbyte, liksom att slutföra ett uppdrag. Med varje olåst byggnad får du en ny karaktär och nya berättelser baserade på den karaktären.

Det här kommer att bli ett av de spel du kommer att se alla spela hela tiden, inte bara för att det är ett ”Family Guy”-spel, de har försökt och misslyckats med att marknadsföra dåliga spel tidigare, men Family Guy The Quest for Stuff är ett genuint bra spel, det är roligt, det är beroendeframkallande och om allt annat misslyckas räcker bara skämten för att hålla dig engagerad i många dagar framöver. Om du inte redan har tröttnat på Simpsons Tapped Out, i så fall kanske du inte går för långt med detta.

Meg är också med.

Ladda ner Family Guy: The Quest for Stuff från App Store

Ladda ner Family Guy: The Quest for Stuff från Google Play Butik